Timeplan og timebeskriver

På en CrossFit-time kan nybegynnere og godt erfarne trene side ved side, og få samme gode utbytte av treningen. I tillegg er det morsomt og sosialt! CrossFit handler om å bli ganske god på mange ting, og ikke spesialisere seg i en enkelt fysisk egenskap. En CrossFit’er er spesialist på å ikke være spesialist.

bilde timeplan
timeplan_høst

Timebeskrivelser

WOD:

En CrossFit-time der du kan møte et utall antall øvelser og variasjoner i timeoppbygging.  Her kan vi bruke alt av utstyr i CrossFit-salen, og det er bare fantasien som setter begrensninger. Du må ha erfaring med CrossFit fra før, eller gjennomført nybegynnerkurs.  

Vi har en programmering som er fordelt på disse timetypene: 

Cardio: Dette er en kondisjonstime med forskjellige variasjoner av intervaller og lengde på øktene. 

Baseløft: En time med fokus på tyngre styrketrening med typiske øvelser som knebøy, markløft, osv. 

OLY: En time med fokus på olympiske løft som Clean, Jerk, Snatch. 

Couplet: En økt som består av to øvelser. 

Triplet: En økt bestående av tre øvelser. 

Chipper: En økt med flere enn fire øvelser. 

WOD Treners time:

Instruktør setter opp WOD (samme som på instruert) der han/hun trener selv, og der medlemmer kan være med. Du må ha erfaring med CrossFit fra før, eller gjennomført nybegynnerkurs. 

FysioFit:

Øystein sin intensiv funksjonelle treningsgruppe, for pasienter.  

Seniortrim:

Felles gruppetrening etter CrossFit prinsippene med en terapeut for seniorer.